Werkgever?
| t/m 15 januari 2025

Leider werkgemeenschap Nieuw Sion

Klooster Nieuw Sion, in de bossen bij Diepenveen (vlakbij Deventer), is een plek die volop in ontwikkeling is. Het hart van het klooster wordt gevormd door een gemeenschap van bewoners, ongeveer 200 vrijwilligers en een tiental betaalde krachten die samen vorm geven aan een missie waarin we de dagelijkse getijdengebeden in stand houden én gastvrij onze poort open zetten voor iedereen die behoefte heeft aan verstilling, rust en ruimte voor bezinning.

Op Nieuw Sion lopen ‘ora et labora’ (bidden en werken) door elkaar heen. Dat werken doen we vanuit de werkgemeenschap. Of het nou het onderhoud van de tuinen en de gebouwen is, de marketing, de administratie of alles wat we doen om gasten een prettig en inspirerend verblijf te laten hebben: iedereen draagt binnen de werkgemeenschap vanuit zijn eigen unieke talent bij.

Om dit geheel goed te overzien zijn we momenteel op zoek naar een Leider voor onze werkgemeenschap (ca. 32 uur).

Als leider van onze werkgemeenschap mag je de gemeenschap van Nieuw Sion dienen met jouw talent om overzicht te houden, mensen te leiden, inspireren en waar nodig te sturen. Als leider ben je zowel doelgericht als verbindend: je hebt oog voor de mensen die zich inzetten voor het klooster én je bent zakelijk als het gaat om het bewaken van de jaarbegroting en het halen van de gestelde doelen. Je hebt liefde voor de kloostergasten en het werken met gepassioneerde vrijwilligers. Dit uit je door de bedrijfsvoering van het klooster integraal aan te vliegen. Zaalverhuur, gastenverblijven en onze schenkerij/catering hebben, als ze allemaal floreren, een sterke synergie. Je hebt een breed (interesse)profiel: het ene moment kun je bezield nadenken over hoe we gastvrijheid vormgeven vanuit onze missie en het volgende moment spar je met onze coördinator administratie over de jaarcijfers. Als je je herkent in het oecumenisch-christelijk profiel van onze woon- en getijdengemeenschap strekt dat tot aanbeveling. We bieden je een unieke werkplek waar je medewerkers, vrijwilligers, gasten én jezelf dichter bij God, jezelf, de ander en de natuur mag laten komen. 

(Hoofd)taken en verantwoordelijkheden

  • Operationeel manager van de kloosterbedrijven: koffieschenkerij, gastenhuizen, zaalverhuur & tuinderij. Binnen die bedrijven zijn ca. 9 coördinatoren actief, deels betaald en deels vrijwillig. Binnen de deelteams zijn in totaal ca. 8 betaalde medewerkers actief en tientallen vrijwilligers.
  • Lid van het Gemeenschapsoverleg (leiderschapsteam klooster). 
    • Je denkt altijd vanuit en in het belang van het grotere geheel (de woon-, werk- en getijdengemeenschap)
    • Je vertegenwoordigt de werkgemeenschap in het Gemeenschapoverleg
  • Verantwoordelijk voor de financiële bewaking van het klooster
    • Sparringpartner van onze coördinator administratie
    • Eindverantwoordelijk voor zorgvuldige financieel administratieve processen én de financiële administratie
    • Verantwoordelijk voor juiste en tijdige kwartaalrapportages naar directie en bestuur
    • Verantwoordelijk voor het bewaken van de budgetten van het klooster.
    • Afstemming met de externe accountant ten behoeve van een tijdig proces voor het opstellen en vaststellen jaarrekening
  • Als sparringpartner betrokken bij de kloosterbrouwerij
  • Per kloosterbedrijf draag je zorg voor:
    • Coaching van coördinatoren
    • Een goede werksfeer
    • Bewaking van de jaardoelen
    • Een goed personeelsbeleid
  • Vrijwilligersbeleid, in nauwe samenwerking met de vrijwilligerscoördinator. Samen zorg je ervoor dat vrijwilligers het goed hebben op het klooster.
  • Beheer kloostercomplex
    • Fungeert als sparring partner van de beheerder 
    • Je bent de linking pin tussen beheer en de verschillende bedrijfsonderdelen
  • Veiligheid & BHV beleid
    • Verantwoordelijkheid voor het opstellen en het implementeren van het veiligheidsbeleid 
    • Waaronder het opstellen en periodiek herbeoordelen van de RI&E en het uitvoeren van eventuele actiepunten vanuit het verbeterplan 
  • Je draagt eindverantwoordelijkheid voor de programmering van het klooster en de marketing
    • Je fungeert als sparring partner voor de coördinator Marketing en Programma
    • Je bent actief betrokken bij het stellen van kaders, maken van visie en doelen voor het programma- en marketingteam.

Jouw profiel
Jij hebt…

  • een hart dat sneller gaat kloppen bij het lezen van de visie en missie van Nieuw Sion;
  • liefde voor gasten en graag werken met vrijwilligers;
  • organisatietalent; waardoor je rust brengt en overzicht houdt;
  • de flexibiliteit om zowel directief als coachend leiding te geven;
  • ervaring op het gebied van leidinggeven en met administratieve bedrijfsprocessen;
  • een stevige hands-on mentaliteit en je denkt zoveel mogelijk in oplossingen;
  • je bent flexibel als het gaat om werktijden- en dagen;

Wat bieden wij

  • een afwisselende en impactvolle functie binnen een kloostergemeenschap die volop in ontwikkeling is;
  • een unieke werkplek; waar het ritme van onze getijdengebeden het ritme van jouw werkdag meebepaalt;
  • een functie met veel afwisseling binnen een team en gemeenschap waarin gastvrijheid een kernwaarde is;
  • flexibele werkuren en de mogelijkheid om deels thuis te werken;
  • een marktconform salaris en reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer;

Meer informatie of solliciteren?
Wil je meer informatie over deze functie? Neem dan contact op met Marten IJmker (directeur Nieuw Sion), door te mailen naar marten@nieuwsion.nl of te bellen naar 06-53688367.
Solliciteren mag door je CV en motivatie te sturen naar info@nieuwsion.nl.

Reactietermijn en planning gesprekken

  • Je kunt reageren t/m woensdag 15 januari 2025
  • De eerste gespreksronde voor kandidaten die worden uitgenodigd vindt plaats op dinsdag 28 januari 2025.

Bron/foto: Nieuwsion.nl

Deel dit bericht:

magnifiercrossmenu